06 augusti 2009

ego

Ibland blir man avbruten med vad man gör för något viktigare händer, då kan det bara vara så svårt att komma igång med vad man gjorde igen, ibland går det inte alls. Men andra dagar kan man känna att det man gör är lönlöst och inte värt mödan för allt slit.

Vardagsmornar är ett ord, ett annat ord är arbete. Dessa två går inte ihopa. Flowet i min text idag är stapligt, och jag misshandlar inte tangenterna lika mycket som jag brukar göra. Jag provar att blunda en stund för att se om det hjälper.
Nej.

Ord ord ord ord ord.

ord streck ord streck ord streck.

streck streck streck streck.

Fan.

men om vi samlar alla små tankar och bitar av våra liv i små påsar och kastar på varandra, tror du att vi får ont då? Om jag skriker dig i örat när jag inte hör vad du säger, kan det hjälpa oss att förstå varandra? Självfallet. I texter är allt mer lätt att samanfoga och om jag tillexempel vill skriva så många ord jag kan i en samanhängande mening där alla orden har första bokstaven gemensam?

Fan.

Att figurera figurerna fint, försöker förstå fåglar, frågor, förbannade förslag, förargerliga föreningar och fördömda finskrivare. För din ilska och min ilska är inte samma sak, jag kan tydligen arbeta upp min till ett max av en dödlig summa där jag känner att allt jag vill göra är att med ett enda fingerknäpp är att explodera världen runt mig och min älskade. Förgöra, förstöra, förstora och föröda. Finns det mening i vad andra människor gör men inte jag? Finns det hopp för att den kollektiva massan som är vår befolkning någonsin ska ta steget ut över kanten och göra som de själva vill? Smakar osten bra? Och vinet du fick till, för du frågade efter ett som passade. VAFAN HAR DU MED ATT GÖRA?!

Och när allt annat kommer omkring, vad spela det för roll?
Jävla människor.

Jag skriver, jag skriver, jag skriver, jag skriker. snart. En dag till och jag är potentiellt fri, fri från hysteri och alltom blödande spår av mitt liv i den tjänst jag känner allt för väl. För visst är jag en looser. Klarar inget av. Men det spelar ingen roll.

Att substansen av mina texter är olika är genomtänkt av någon annan, och jag kan endast. och jag citerar, jaga den vita kaninen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar