28 maj 2009

American psycho

God morgon!

Jag säger god morgon för jag nästan precis gått upp, och är lite trött, så ha överseende med mig om mina resonemang och min stavning inte är i topp.

Detta har tydligen hänt.

"Treårig Flicka sköt sin lillebror"

den direkta frågeställningen är såklart, varför i helvete lämnade honom ungarna att leka ensamma i ett rum hon förmodligen var medveten om att det fanns ett vapen i? En mor som älskar sina barn hade aldrig gjort detta. Vidare hade det varit intressant med att se en beteende-profil på lillebroren, lillasystern och en psykisk utredning av modern. För jag tror, och jag hade inte blivit förvånad, om mamman själv sköt ungen, för kom igen, har du hållt i en pistol någon gång, så vet du att det krävs ungefär 2 kilos- eller mer (beroende på vapnet) tryck på avtryckaren för att vapnet ska gå av, detta för att just detta inte ska hända, och vidare eftersom detta verkara vara ett vanligt fenomen, små små barn som har vapen. (läs längre ner i artiklen där det står om ett annat barn som sköt sig själv.)

Jag tror att föräldrarna inte pallar för trycket, skjuter barnen och låter ungen ta skulden för det, det är inte så svårt att icensätta, om man lurar en 3 åring.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar