17 mars 2009

Inget kvar på att kunna Svenska i Sverige

Kom 4 killar.
2blattar och två Svenskar...
Alla 4 tala RIKTIGT illa!!! mycket typ och osså med inslag av lixom.

En kille på 17år som inte VET vad Diameter är... och som sen undrar om han ska mäta fingret runt om...

Efter viss förklaring så skiner inte ett litet ljus upp utan han står med ett förbryllat ansikte...

Det är rent förjävligt att IDAG har vi Svenska för nybörjare/invandrare...

Men i skolorna verkar man skita i hur ungjävlarna talar...

När jag själv va liten o kom hit som 5åring.... lärde jag mig svenska på gården... jag kom in på förskola o fick lära mig där av de andra barnen.

Fick växa upp med o kallas SVARTSKALLE o bli jagad hem från skolan av andra svenska barn.

Jag undrar varför man satsar 50miljoner
Jag tror inte de hjälper vidare mycket om man inte får betyg från första början så man har något att kämpa för... Idag får man ju de från 8an... vissa SKITER i att göra något åt dom o andra stressar ihjäl sig så blir det ändå bara fel.

Jag fick en timmes hemspråk på fredagar... o detta va då frivilligt... klart som fan jag vill kunna läsa o skriva på polska... men i Lund har man vist detta inbakat i den valinga skoltiden.

Och hur ser det ut på rosengård? har vi ens statistik på hur illa dessa ungar talar? sen e de ju rasistiskt att man inte vill anställa nån som spottar på en än dom talar...
Har du handlat kebab eller falafel nångån vid Värnhem?

Där kan Arben snacka skit med sin blatte polare medands du viftar o säger NEJ JAG VILL INTE HA NÅN JÄVLA GURKA SA JAG...

Rent förbannat ohyfsade människor... Att man inte ens har nån form av Service känsla och jobbar med mat + folk...

allmänt okänt om rosengård...

"Andelen elever som slutar nian med godkänt i kärnämnena minskar och ligger nu under 50 procent. "

"I Herrgården, området runt Rosengårdsskolan, bor 2 078 vuxna. Av dem fick 1 511 socialbidrag i december förra året." med snabb räkning blir det BARA 567 av dom som inte fick...

"Av de 11 279 vuxna i arbetsför ålder, mellan 20 och 64 år, lever 4 433 på bidrag.[=6846pers.] Därav lever 2 533 på socialbidrag[mer än hälften har soc. bidrag], 800 på introduktionsersättning och 1 100 på sjukersättning eller förtidspension. Sammanlagt 6 846 lever alltså inte på något av dessa bidrag."

Men att inte glömma de FAKTUM att rosengård är de mest BMW täta området i stan... om nu 6846 pers inte har en inkomst eller ja syns i statistiken.. så är det nog lite lätt att lura Skatte verket... för dom verkar missa de dyra bilarna...

- Både polis, ambulans och brandkår ringer oss stadsdelsvärdar när de ska rycka ut hit så vi kan hålla vakt, säger Gjon Tuqaj. Så att brandkåren slipper få sina slangar sönderskurna.

Hur hemsk är den meningen? smaka på den flera gånger så kanske du förstår att det är synd om våra räddare i nöden gubbar... Det brinner o du ska rädda de jävlarna så kanske du får stenar på dig eller så pissar slangen åt alla håll utom där de behövs?!?!?! kan man då inte bara skita i de?

Är Rosengård på väg att bli ett getto?

- Nej, det vill jag inte säga. Polisen kan ju röra sig fritt i hela området. Man ska förstås inte negligera att man kastar sten mot oss och skadar våra bilar. Men vi kan röra oss fritt.

Fy fan va hemskt o vara snut idag.... eller iallafall o tillhöra DEN stadsdelen.. Förr i världen kom den blå klädde mannen o bringa respekt... nu ska han va beredd o ducka...

A va afn orka klippa o klista.. läs pisset här

1 kommentar:

  1. -""Fick växa upp med o kallas SVARTSKALLE o bli jagad hem från skolan av andra svenska barn.""-

    Fullständigt oacceptabelt. Nu är det väl snarer tvärt om i vissa områden kanske. Där jag växte upp i södra stockholm kom den första flyktingen när jag var 7 år. Han var högstatus och folk pratade om honom med respekt, eller kanske rädsla, han var duktig i slagsmål nämligen. Nog lite olika hur man blivit bemött.

    SvaraRadera